FANDOM

Zampano

196483-1 large.png

Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Miejsce urodzenia Amestris
Wiek Mniej więcej 35 lat
Rodzina Syn
Przynależność Wojsko Amestris

Jerso

Alphonse Elric

Edward Elric

Gatunek Chimera
Zawód Żołnierz
Umiejętność Transformacja w dzika
Broń Wystrzelające kolce(podczas przemiany)
Cel Pojmanie Scar'a, a później powstrzymanie planu Ojca.

Odzyskanie ludzkiej postaci

Anime Epizod 37 (Anime roku 2009)
Manga Rozdział 70
Głos aktora Angielskiego Chris Rager
Głos aktora Japońskiego Takashi Hikida

Zampano był żołnierzem pod dowództwem Solf J. KImblee. Został królikiem doświadczalnym w wojskowym projekcie stworzenia ludzkiej chimery. W wyniku tego eksperymentu został połączony z dzikiem i może odtąd przybierać formę humanoidalnej bestii. Jego partnerem jest Jerso

Historia Edytuj

Będąc w armii Zampano i jego partner Jerso byli podwładnymi Kimblee'ego. Poznajemy ich w górach Briggs, gdzie ich zadaniem było eskortowanie Winry Rockbell oraz pojmanie Scar'a i obserwowanie braci Elric. Znajdują Isvalczyka i walczą z nim z pomocą swoich transformacji w chimery. Następnie wkraczają bracia Elric którzy udając, że nie rozpoznają żołnierzy przemienionych w bestie, atakują ich i ogłuszają, a następnie obezwładniają Scar'a. Alphonse Elric uświadamia żołnierzom jakie naprawdę są plany Kimblee'ego i w co zamieszane jest wojsko Amestris. Chłopiec obiecuje im, że znajdą sposób na przywrócenie im normalnej postaci. Chimery uciekają wraz z Al'em, Doktorem Marcoh, Scar'em, Yokim, May Chang, dzięki planowi opracowanemu przez Winry Rockbell i majora Milesa.

Gdy bohaterowie znajdują się w obozie Isvalan, Zampano sprowadza tam Envy'ego. Był to jednak trik mający na celu zwabić homnculusa w pułapkę. Przy pomocy alchemii May, poświęceniu Chimer, udaje się pokonać i pojmać Envy'ego, czego dokonał Marcoh przy pomocy kamienia filozoficznego.

Po tych wydarzeniach May opuszcza drużynę z osłabionym Envy'm i udaje się do Xing, natomiast reszta drużyny rusza do Lior, gdzie Zampano, Jerso i Yoki pomagają w odbudowie miasta.

Kierując się w stronę Central City drużyna spotyka Edwarda Elric'a, Darius'a,Heinkel'a, Lan Fan, Fu i Hohenheim'a.

Zampano pomaga wraz z Jerso w inwazji Mustanga na Centralne Miasto i wraz z drużyną Edwarda atakują kryjówką Ojca. Oglądają ostateczną walkę Stalowego Alchemika z Ojcem.

Kilka lat później obaj żołnierze rozprawiają nad sposobem odzyskania ludzkich postaci. Postanawiają przyłączyć się do Alphonse'a Elric'a w jego podróży do Xing.

Umiejętności Edytuj

Zampano to ludzka chimera, połączenie dzika i człowieka, potrafi zatem przemienić się w bestię. Jego postać po przemianie to humanoidalny, dziko-podobny stwór, który potrafi strzelać z kolców, które ma na plecach. Zwielokrotnieniu następuje także jego szybkość i siła.

Zanpano's attack.jpg

Zampano po transformacji

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Zampano i Jerso może być wyprowadzona z dwóch głównych bohaterów, Zampano i Gelsomina z włoskiego filmu "La Strada" reżyserii Federica Fellini.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki