FANDOM

Fma2-ep5-43

Teren Wojny Domowej.

Wojna domowa w Ishvalu, tocząca się od 1901 do 1908 roku, zmieniła życie wielu mieszkańców Amestris. Wywołana została przez Amestryjskiego żołnierza, który rzekomo przypadkowym zastrzeleniem jednego dziecka wywołał zamieszki, które szybko rozszerzyły się na wschodnim obszarze. Wojna była długa i wyniszczająca. Okazało się, że Ishvalczyków wspierało Aerugo, dlatego byli w stanie tak długo prowadzić walki. Dopiero po 7 latach od rozpoczęcia wojny, dowództwo Amestris się o tym dowiedziało. Wówczas jego ekscelencja King Bradley podpisał rozkaz specjalny numer 3066, traktujący o usunięciu Ishvalczyków zarówno ze wschodnich terenów, jak i z wojska. Żeby dokonać anihilacji na ziemiach ishvalskich wysłano do walki Państwowych Alchemików.

W czasie anihilacji ze strony Ishvalczyków pojawiały się propozycje bardziej pokojowego rozwiązania - Loga Lou, arcybiskup Ishvalu, w zamian za wstrzymanie walk zaproponował swoje życie, jednak King Bradley, twierdząc, że jego życie nie jest równej wartości co tysiące innych, odmówił. Wtedy też Aerugo odwróciło się od Ishvalczyków i przestało oferować im wsparcie. W stolicy natomiast zaczęto dokonywać przerabiania ishvalskich jeńców na kamienie filozoficzne. Jeden z tych kamieni trafił do Państwowego Alchemika o pseudonimie Szkarłatny - Solfa J. Kimbleego.

Ishval

Ishval po wojnie.

Solf J. Kimblee miał testować kamień filozoficzny w czasie bitew. Tak też zrobił, niszcząc w pył kolejne okręgi Ishvalu. W pewnym momencie otrzymał rozkaz zabicia małżeństwa lekarzy o nazwisku Rockbell, którzy leczyli wszystkich, bez względu na pochodzenie - czyli także Ishvalczyków. Jednakże, Kimblee znalazł ich już zabitych, prawdopodobnie przez jakiegoś Ishvalczyka. Wkrótce po tym wszystkie okręgi były już "wyczyszczone", a wojna dobiegła końca. Wielu żołnierzy w trakcie oraz po niej awansowało, jak na przykład heros Ishvalu, Płomienny Roy Mustang, bądź odwrotnie, zrezygnowało ze służby. Szkarłatny Alchemik dokonał natomiast zbiorowego mordu na wysokich stopniem oficerach i został za to, ku zdziwieniu nieuczestniczących .

733611-bigthumbnail

Riza Hawkeye i Roy Mustang w Ishvalu.

Właśnie pod koniec tej wojny "narodził się" morderca - Scar, szukający zemsty na Państwowych Alchemikach, ponieważ jego rodzina została przez jednego zabita. Oprócz niego ci Ishvalczycy, którzy przeżyli, tworzyli slumsy oraz małe wioski rozrzucone po kraju, gdzie po prostu starali nie rzucać się w oczy Amestryjczykom, kontynuując istnienie swojej kultury.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki