FANDOM

Winry Rockbell

Winry Rockbell.jpg

Płeć Kobieta.png Kobieta
Data urodzenia 1899
Miejsce urodzenia Resembool
Wiek 15-16(ok. 18 na końcu)
Rodzina Pinako Rockbell(babcia)
Sara Rockbell(matka, nie żyje)
Urey Rockbell(ojciec, nie żyje)
Edward Elric(mąż {uroiła go sobie})
Alphonse Elric(szwagier)
Trisha Elric(teściowa, nie żyje)
Van Hohenheim(teść, nie żyje)
Syn
Córka
Przynależność Rockbell Automail
Gatunek Człowiek
Zawód Mechanik Automail
Umiejętność Wykwalifikowanie w
zawodzie mechanika
Broń Klucz
Cel Zostać najlepszym
mechanikiem automail
Anime Epizod #1(2003)
Epizod #2(2009)
Manga Rozdział #9
Głos aktora Angielskiego Caitlin Glass
Głos aktora Japońskiego Megumi Toyoguchi(2003)
Megumi Takamoto(2009)

Winry Rockbell (ウィンリィ・ロックベル, Uinrī Rokkuberu ) jest jedną z głównych postaci w Fullmetal Alchemist. Przyjaciółka Edwarda i Alphonse'a z dzieciństwa. Mieszka w Resembool z babcią Pinako, jest dla braci Elric jak siostra.

WyglądEdytuj

Winry ma duże, niebieskie oczy i długie, jasne blond włosy. Ma grzywkę, która delikatnie opada jej na czoło z obu stron. Winry ma przekłute uszy, w każdym ma kilka kolczyków. Przez większość czasu jest wyższa od Eda. Zmienia się to pod koniec mangi i anime 2009. Jej strój mechanika składa się z beżowych, długich spodni, krótkiej czarnej bluzki (w Ruch Valley bluzka się zmienia) i zielonej chusty na głowie w mandze i anime 2009. W anime 2003 spodnie są fioletowe a chusta czerwona. Gdy przyjeżdża do braci Elriców ma jasną bluzkę z krótkim rękawem, ciemną, krótką spódniczkę i marynarkę.

OsobowośćEdytuj

Winry to dziewczyna o dość wybuchowym charakterze, zwłaszcza jeśli chodzi o auto mail Edwarda. Zazwyczaj wścieka się o to, że bracia Elric nie traktują jej dość poważnie i niczego jej nie mówią. Mimo tego jest bardzo wrażliwa, co często ukazauje przez płacz, co z kolei denerwuje Eda. Zawsze wkłada całe serce w to co robi, szczególnie w protezy.

RelacjeEdytuj

Z braćmi Elric wiąże ją specyficzna więź, gdyż nie tylko traktuje ich obu jak własne rodzeństwo, ale z czasem coraz wyraźniej zdaje sobie sprawę, że jej uczucia względem Edwarda mają nieco odmienny charakter. Co oczywiście nie przeszkadza jej wiecznie się wściekać zarówno na jednego, jak i drugiego. Nigdy nie straci okazji, by wyrzucić im lekkomyślność i brak poszanowania dla jej ciężkiej pracy. Choć po prawdzie zazwyczaj wynika to z faktu, że bardzo się o nich martwi i jednocześnie boli ją to, że chłopcy nie dzielą się z nią własnymi problemami. Kilkakrotnie zdarzyło jej się płakać z ich powodu i wtedy odpowiadała, że płacze zamiast nich, gdyż oni nigdy tego nie robią. Jednocześnie obiecuje pracować coraz ciężej i tworzyć coraz lepsze automaile, tak by nigdy nie zawiodły w najmniej odpowiednim momencie. Ogólnie Winry jest delikatną i uczuciową osobą. Zawsze bardzo przeżywa problemy innych i łatwo przywiązuje się do ludzi (co wyraźnie było widać w przypadku rodziny Hughesów). Ponadto pozostaje osobą szczerą, otwartą i mimo przeżytej tragedii rodzinnej, nadal jest optymistycznie nastawiona do życia. Choć często wpada w gniew, ten równie szybko znika, jak się pojawia. Jednakże Winry bardzo głęboko chowa urazę do zabójcy swoich rodziców, Scar'a (w pierwszej serii Roy). Nie wybacza mu, ale zgadza się na jego plan w górach Briggs, gdyż wie że to jedyne wyjście.

HistoriaEdytuj

Na końcu serii Brotherhood wychodzi za mąż za Eda. Razem z Edem ma dwójkę dzieci-syna i córkę.

Dzieci Eda i Winry można zobaczyć pod koniec napisów końcowych ostatniego odcinka (odc. 64).

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Manga i Anime 2009Edytuj

W tej serii rola Winry jest większa niż w pierwszej i jej postać pojawia się częściej.

Jest córką pary lekarzy, Sary i Urey'a Rockbell'ów. Urodziła się w 1899 roku i od zawsze była sąsiadką Elriców. Gdy miała około 10 lat jej rodzice zgineli na wojnie Ishwalskiej i Winry bardzo to przeżyła. Potem zainteresowała się proteami, prawdoodobnie nawskutek czytanie książek medycznych jej rodziców. Okazało się to przydatne gdy Ed stracił kończyny. Wtedy postanowiła być wsparciem technicznym chłopaków. Nic nie wiemy o jej późniejszej historii, aż do czasu gdy Edward i Alphonse przyjeżdżają do Resembool z Armstrongiem. Wtedy pracuje dzień i noc, żeby zrobić Edowi jak najszybciej protezy, bo mu się śpieszy do centrali. Wstaje również wcześne rano, aby pożegnać się z chłopakami.

Fullmetal Alchemist - 06 - Large 30.jpg

Winry żegnając się z Ed'em, Al'em i Armstrong'iem

Niebawem pojawia się znów, żeby naprawić Ed'a w centrali. Nie jest zła na Ed'a, ponieważ wie że to ona popełniła błąd w naprawianiu mu protezy. Noclegu użycza jej rodzina Hughes'ów, z którą od razu przypada sobie do gustu. To Maes przekonuje dziewczynę, że nie musi się martwić tym, że Elric'owie niczego jej nie mówią. Uspakaja ją to. W szpitalu widząc scenę kłótni braci przemawia Al'owi do rozsądku i uświadamia mu, że Ed nie stworzyłby sobie sztucznego brata a jego wspomniania są prawdziwe. Widząc jak bracia się godzą mówi Hughes'owi, że są rzeczy, które trzeba wyrazić słowami. Gdy Edward i Alphonse mówią, że jadą do Dublith i pokazują to na mapie dostrzega blisko niego Rush Valley i wymusza na Edzie, żeby ją tam zabrał.

Winry jest zachwycona ,,mekką protetyków", czego nie rozumie Ed, ponieważ wszyscy go rozbierają i oglądają jego protezy. Niebawem ginie srebrny zegarek Stalowego. Okazuje się, że ukradła go miejscowa złodziejka Paninya. Podczas gdy braciom Elric nie udaje się schwytać złodziejki robi to Winry zafascynowana jej protezami. Dziewczyna jest zafascynwana protezami Dominica (twórcy protez Paninyi) i chce być jego czeladnikiem, ale ten stanowczo odmawia. Potem gdy blondynka rozmawia z Paninyą i wysłuchuje jej historii zakazuje jej kradzieży. Twierdzi, że Dominic z pewnością nie po to dał jej nogi, żeby ona to robiła i powinna mu się odpłacić uczciwie ciężką pracą. Młoda złodziejka zgadza sięz nią i pierwszym krokiem na jej nowej drodze ma być zwrócenie zegarka Edwardowi. Gdy dziewczyny odkrywają, że nie otwiera się on Winry przekonana, że Ed ma tam jakąś wstydliwą tajemnicę podejmuje się tego zadania. Robi jej się głupio i przykro kiedy odkrywa, że Elric zapisał tam datę spalenia domu. Nagle zaczyna się burza i wtedy zaczyna rodzić żona syna Dominica, Satella. Protetyk jedzie do miasta po lekarza, ale czasu jest niewiele. Winry postanawia odebrać poród. Ridel (syn Dominica) nie widzi tego kolorowo, ale Edward mówi mu, że gdy Winry była mała czytała podręczniki od medycyny i z pewnością coś zapamięała. Wierzy w nią. Rockbell powierza każdemu jakieś zadanie i odbiera poród. Ed jest zachwycony. Rockbell odbiera pochwały za odbór porodu. Gdy Ed pyta Winry, co może dla niej zrobić ona prosi, żeby pomógł jej wstać. Edward bierze ją na barana.
Fma11-11.jpg

Winry mówi Edowi, że widziała co ten ma w zegarku

Potem Winry wyznaje mu, że widziała co on ma w zegarku. Elric sie wścieka, ale widząc smutną minę przyjaciółki trochę sie uspakaja. Winry postanwia też podjać jakąś decyzję. Ponawia swoją prośbę u Dominica, ale odpowiedź jest taka sama. Jednakrze protetyk mówi, że poleci ją innemu protetykowi, który właśnie szuka czeladnika. Następnie na peronie gdy Edward i Alphonse śpieszą się na pociąg Ed mówi Winry, że ma się uczyć i robić lepsze protezy. Winry zapewnia go, że ma to jak w banku.

Po jakimś czasie Ed i Al przyjeżdżają do Winry do Rush Valley po tym, jak Ed rozwalił swoją zbroję w walce z Greedem w Dublith. Winry jest wściekła, ale mimo to zgadza się naprawić protezę. Gdy dowiaduje się, że chłopaki chcą potem jechać do centrali postanawiać zabrać się z nimi, żeby odwiedzić państwa Hughesów. Po dotrciu do stolicy razem z Alem i Edem spotykają Rizę i Roya. Roy spytany o Maesa mówi, że wyjechał on na wieś i raczej nieprędko wróci. Jednak wkrótce poprzez niedopatrzenie Edwarda Winry dowiaduje się z lokalnej gazety o śmierci Maesa. Od razu idzie do jego rodziny, gdzie spędza dużo czasu. Gdy Ed i Al wracają do hotelu nie zastają tam Winry, ale dostają telefon od Gracii, która mówi im że Winry jest u niej. Od razu tam idą.

250px-Brotherhood16.jpg

Winry załamana po śmierci Maesa Hughesa

 Edward mówi pani Hughes o tym, że to przez nich zginął jej mąż. Ona jednakt wierdzi, że w związku z tym zginął w słusznej sprawi a bracia powinni kontynuować poszukiwania, ponieważ wtedy śmierć jej męża nie pójdzie na marne. Po powrocie do hotelu Winry załamana zamyka się w pokoju. Kiedy Edward idzie do niej namawiając, żeby przynajmniej coś zjadła wpuszcza go do pokoju. Opowiada mu o tym, jak uczyła się piec szarlotkę specialnie dla Maesa, żeby kiedyś dać mu jej szkosztować. Wzruszkony Ed je kawałek i mówi, że szarlotka jest bardzo dobra. 

Umiejętności Edytuj

Winry jest świetną mechaniczką Auto-Maili

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszej serii mordercą jej rodziców jest Roy Mustang
  • Winry kocha piec jabłecznik
  • Winry nie rozstaje się ze swoim kluczem
  • Wyszła za mąż za Eda.
  • Ma z Edem synka i córeczkę.
  • Już w odcinku 23 uświadomiła sobie, że kocha Eda. Powiedziała wtedy. "Rozumiem. Od dawna go kocham".
  • Winry i Edward nie mają teściów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki