FANDOM

Solf J. Kimblee

830px-Kimblee.png

Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Ranga Państwowy Alchemik
Przynależność Ojciec

Wojsko Amestris
Greed (2003)

Gatunek Człowiek
Zawód Alchemik
Broń Kamień Filozoficzny
Anime Epizod #1 (II seria)
Manga Rozdział #13
Głos aktora Japońskiego Yuji Ueda (seria I)

Hiroyuki Yoshino (seria II)

Solf J. Kimblee - Znany również jako "wybuchowy", Solf J. Kimblee, Szkarłatny Alchemik, jest jednym z Państwowych Alchemików, którzy brali udział w masakrze Ishvalskiej. Podczas pierwszych odcinków FullMetal Alchemist: Brotherhood Kimblee jest w więzieniu, obok 5-ego laboratorium.

WyglądEdytuj

Kimblee ma długie czarne włosy najczęściej zgarnięte w kitkę, a na twarz opadają mu dwa czarne pasemka. Oczy ma koloru zimnego, stalowo-niebieskiego.Na dłoniach ma wytatuowane kręgi - symbol słońca na prawej i symbol księżyca na lewej - innymi słowy, dwie odwrotności. Symbole te są umieszczone w ułożonych odwrotnie trójkątach, które po przyłożeniu dłoni do siebie tworzą heksagram, symbolizujący w alchemii cztery podstawowe żywioły. Dzięki temu Kimblee łącząc dłonie może wywoływać eksplozje. Solf w "Brotherhood" nosi śnieżno-biały garnitur i biały kapelusz.

OsobowośćEdytuj

Jest sadystczny i niezrównoważony, a zarazem niezwykle sceptyczny i podejrzliwy. Swoją prawdziwą osobowość kryje pod maską spokojnego, dobrze wychowanego i  uprzejmego dżentelmena (Na swój uśmieszek udało mu się nabrać Winry, ale Ed od początku wyczuł, że jest w nim coś niedobrego). Nie interesują go uczucia innych, dlatego podczas wojny domowej w Ishvalu bezwzględnie mordował z uśmiechem na ustach, omamiony mocą Kamienia Filozoficznego.

HistoriaEdytuj

Podczas wojny w Ishvalu nie rozumiał odczuć innych żołnierzy. Nie ma w nim współczucia, ale jest szacunek dla osób, które zabija. Twierdził, że przeznaczeniem żołnierza jest zabijać i każdy, kto jest w wojsku powinien wiedzieć, że nosząc mundur musi być na to przygotowany, ale uważał też, że każdemu, kogo się zabija trzeba patrzeć głęboko w oczy i nigdy nie zapominać jego twarzy, bo ten już nigdy twarzy zabójcy nie zapomni. Innymi słowy, twierdzi, że trzeba nieść to brzemię; on się bynajmniej tym brzemieniem nie przejmuje, ale Hawkeye, która wzięła sobie jego słowa do serca, owszem. Kimblee szanuje również ludzi oddanych swojej pracy - takich jak rodzice Winry. To jego oddział znalazł ich ciała.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

W pierwszej serii, Kimblee miał być ofiarą na kamień, ale udało mu się uciec dzięki swoim umiejętnościom. Dołączył do bandy Greeda, ale potem go zdradził i nasłał na nich oddział wojska. Po ich śmierci z powrotem stał się wojskowym. Później Kimblee wraz z Mustangiem i jego ludźmi jadą do Lior, żeby złapać Scara. Alchemik spotyka tam Martel, jedyną ocalałą z bandy Greeda. W pojedynku między nimi Martel niemal ginie; ratuje ją Alphonse, który łamie Kimbleemu rękę. Niedługo później Kimblee ma za zadanie wywołać razem z chimerami Tuckera powstanie w Lior. W trakcie tego ataku spotyka Scara i zostaje przez niego zabity. Ostatnią rzeczą, którą zrobił było zmienienie Alphonse'a w chodzący ładunek wybuchowy. Mówi mu przy tym, żeby pomyślał o śmierci i zastanowił się, jak bezsensowne były jego wszystkie starania.

Anime i Manga 2009Edytuj

W drugiej serii, Kimblee pojawia się już w pierwszym odcinku. Odmawia prośbie Isaaca McDougala, który chciał zniszczyć Bradleya. Twierdzi, że nie ma żadnych szlachetnych pobudek, a ludzi zabija dla przyjemności.

O ile w pierwszej serii był otwarcie sadystyczny, to w pierwowzorze i Brotherhoodzie jest raczej dżentelmenem, który na co dzień swoje sadystyczne zapędy kryje pod dobrym wychowaniem i spokojem

W mandze po wojnie w Ishvalu, Kimblee trafił do więzienia, z którego wypuszczono go po siedmiu latach na rozkaz naczelnika sił zbrojnych. Został wyznaczony do złapania Scara i doktora Marcoh. Tego pierwszego nawet szybko znalazł; doszło do walki pomiędzy nimi. Scar przebił jego lewy bok metalowym prętem i uciekł. Potem przeniesiono go do szpitala niedaleko Briggs. Generał Raven przyprowadził do niego lekarza, który z pomocą kamienia filozoficznego go uleczył.

To właśnie z inicjatywy "Szkarłatnego", Winry zostaje przysłana na północ pod pretekstem zmienienia Edowi automaila na dostosowany do północnej pogody, a tak naprawdę w celu zmuszenia Eda i Ala do współpracy w poszukiwaniu Scara. Ed pytał go wówczas, czemu współpracuje z homunkulusami, na co ten odpowiedział, że z ciekawości; chce zobaczyć, jak zmieni się świat. Z pierwszych poszukiwań nic nie wychodzi - kończą się tak, że Scar "porywa" Winry, a tak naprawdę gwarantuje jej bezpieczeństwo. Później alchemik dalej szuka Scara i Marcoha, ale gubi ich. Dochodzi do jego starcia z Edem; gdyby nie umiejętności Stalowego Alchemika i pomoc chimer, Ed nie wyszedłby z tego starcia żywy. Kimblee w pewnym momencie współpracował z Drachmą - miał za zadanie doprowadzić do rozlewu krwi w Briggs, i do rozlewu faktycznie doszło. Wybili drachmańczyków co do jednego. Kimblee pojawił się ponownie trochę później, żeby uwolnić Pride'a z pułapki zastawionej przez Ala i Hohenheima. Dochodzi do walki pomiędzy nim i Pridem a Alem. Kimblee ginie z ręki Heinkela, po czym zostaje wchłonięty przez Pride'a.

UmiejętnościEdytuj

Na dłoniach ma wytatuowane kręgi - symbol słońca na prawej i symbol księżyca na lewej - innymi słowy, dwie odwrotności. Symbole te są umieszczone w ułożonych odwrotnie trójkątach, które po przyłożeniu dłoni do siebie tworzą heksagram, symbolizujący w alchemii cztery podstawowe żywioły. Dzięki temu Kimblee łącząc dłonie może wywoływać eksplozje.

830px-Kimblee12.jpg

Tatuaże na jego obu rękach.

Mając takie umiejętności, stał się jednym z najbardziej efektywnych alchemików, za co otrzymał niepełny kamień filozoficzny, co jeszcze bardziej poszerzyło mu możliwości. Używając go zabił rodzinę Scara i sprawił Scarowi charakterystyczną bliznę na twarzy. Żeby zatrzymać kamień filozoficzny zabił oficerów, którzy mu go na moment podarowali. Został za to skazany na więzienie.

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

- Kimblee, po wyjściu z więzienia, bardzo przypomina Michaela Jackson'a w teledysku do "Smooth Criminal", natomiast podczas ataku na rodzinę Scar'a podczas wojny domowej - jak Michael w "In the Closet".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki