FANDOM

Dr. Sara Rockbell była, podobnie jak jej mąż, z wykształcenia i zamiłowania chirurgiem. Stała się członkiem rodziny Rockbell poprzez małżeństwo ze starszym od siebie Ureyem, synem Pinako. W wieku 20 lat urodziła jedynaczkę, Winry Rockbell. Gdy konflikt w Ishvalu osiągnął kulminacyjny punkt, wraz z mężem opuściła swój dom w Resembool, by poświęcić się ratowaniu życia ofiarom ucierpiałym w wojnie, lecząc rannych po obu stronach zmagań. Oboje zginęli podczas Ishvalskiej Wojny Domowej.

CiekawostkiEdytuj

  • W serii anime z 2003 roku Rockbellowie giną przed Trishą Elric, lecz w mandze ich śmierć ma miejsce w 1908, cztery lata po śmierci Trishy (1904).
  • W wersji z angielskim dubbingiem głosy Sary i Winry podkłada ta sama aktorka.
  • W odcinkach specjalnych zarówno Sara, jak i Urey są ukazani jako prawdziwi maniacy automailów, zupełnie jak ich córka.
  • W serii anime z roku 2003, Sara jest przedstawiana jako brunetka.
  • W serii anime z roku 2003 Van Hohenheim zwraca uwagę, że Winry wygląda tak samo jak jej zmarła matka.
  • W mandze oraz w serii anime z 2009 roku Sara i Urey znajdują śmierć z ręki Scara, zaś w serii z 2003, podejrzewani o zdradę i konspirację przeciw amestryjskiemu wojsku, zostają zamordowani przez Mustanga.