FANDOM

Dwaj alchemicy
Numer rozdziału 1
Data wydania - Japonia Sierpień 2001
Data wydania - U.S.A Styczeń 2006
Następny Wartość życia

InformacjeEdytuj

Jest to pierwszy rozdział Fullmetal Alchemist. Zekranizowany w obydwu seriach. W anime 2003 pod tytułem ,,Walka ze Słońcem"- odcinek 1. W anime 2009 pod tytułem Miasto Herezji jako odcinek 3.

StreszczenieEdytuj

Rozdział zaczyna się od rozpaczy młodego chłopca klęczącego przed kręgiem transmutacyjnym. Jest to opisane słowami ,,Lekcja, której nie towarzyszy ból, niczego nas nie uczy. Ponieważ nie można niczego osiągnąć nie poświęcając czegoś w zamian".Przenosimy się do Lior, gdzie z głośników dobiegają kazania głoszone przez wielebnego. Niski blondyn i wielka zbroja z niedowierzaniem tego słuchają siedząc przy małym barze. Mały incydent w postaci rozbicia radia ujawnia, iż są to dwaj alchemicy, bracia Edward i Alphonse Elric. Mieszkańcy w zbroi rozpoznają słynnego Stalowego Alchemika i od razu wpadają w zachwyt. Jak się potem okazuje Stalowym Alchemikiem nie jest zbroja, tylko niski blondyn, który robi aferę za nazwanie go kurduplem. Po zamieszaniu pojawia się dziewczyna o imieniu Rose. Miejscowi mówią, że straciła chłopaka w wypadku a ojciec Cornello obiecał go wskrzesić. Edward jednak w to nie wierzy i postanawia to zbadać.

Tymczasem Rose idzie do wielebnego Cornello i pyta, kiedy możliwe będzie przywrócenie jej chłopaka do życia. Wielebny mówi jej, że Bóg widzi jej oddanie, jednak czas jeszcze nie nadszedł. Zrezygnowana Rose odchodzi. W kościele Leto spotyka Eda i Ala. Próbuje ich przekonać do uwierzenia w boga Leto, jednak Ed pozostaje nieugięty. Odczytuje jej skład ciała ludzkiego i dodaje, że jego składniki może kupić każde dziecko za własne kieszonkowe. ,,Tania rzecz, taki człowiek" dodaje. Na oburzenie Rose mówi, że to ironiczne iż niewierzący w Boga naukowcy są w pewnym sensie najbliżej niego. Dziewczyna zarzuca mu, że jest zadufany w sobie. Wtedy Ed cytuje pewien fragment mitologii:

,,Gdy młodzieniec za bardzo zbliżył się do boga-słońca wosk w jego skrzydłach stopił się a bohater runął na ziemię."

Później Ed i Al idą na pokaz zdolnosci Cornello. Zastanawiają się, w jaki sposób omija on zasady alchemii. Rozmyślania przerywa im Rose. Bracia mówią jej o tym, co zauważyli i wyjaśniają prawa alchemii. Dziewczyna jednak nie do końca ich rozumie. Edward postanawia obrać inną stratgię i prosi ją o audiencję u wielebnego Cornello.

Cornello z początku jest niechętny, ale postanawia jednak zobaczyć się z braćmi by wyeliminować Stalowego Alchemika. Gdy Edward i Alphonse są prowadzeni do wielebnego jeden z jego sługusów omyłkowo bierze Ala za Stalowego Alchemika i strzela do niego. Ed wykorzystuje zaskoczenie spowodowane pustą zbroją i atakuje resztę podwładnych. Potem idą prosto do Cornello. Zarzucają mu kłamstwo i oszustwo przy użyciu. Z początku ojciec Cornello wypiera się, ale gdy Edward mówi mu, że wie o tym że używa on Kamienia Filozoficznego przestaje kłamać i przyznaje mu rację. Przyznaje się do wszystkich swoich oszustw. Wtedy Al ujawnia, że w jego zbroji cały czas była Rose, która wszystko słyszała. Jednak Cornello skutcznie nią manipuluje przekonując, że tylko on potrafi przywrócić życie jej chłopakowi. Rose mu wierzy. Cornello wypuszcza na Eda chimerę. Chłopak od razu staje z nią do walki podczas której okazuje się, że jego prawa ręka i lewa noga są stalowymi protezami. Wyjaśnia Rose, że to jest właśnie cena za próbę przywrócenia zmarłego do życia. Ed obiecuje też, że pokaże Cornello różnicę klas między ich zdolnościami alchemicznymi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki