FANDOM

Roy Mustang

Roy Mustang

Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Ranga Pułkownik
Data urodzenia 1885
Miejsce urodzenia Amestris
Wiek 29-30
Rodzina Chris Mustang(ciotka)
Przynależność Wojsko Amestris
Gatunek Człowiek
Zawód Państwowy alchemik
Broń Rękawice z alchemią
Cel
Wprowadzenie do Amestris demokracji
Anime Epizod #1(2003)
Epizod #1(2009)
Manga Rozdział #4
Głos aktora Japońskiego Toru Okawa (2003)
Shinichiro Miki (2009)

Roy Mustang (ロイ・マスタング, Roi Masutangu) Jest Płomiennym Alchemikiem. ( 炎の錬金術師, Hono no renkinjutsushi ). Jest on Państwowym Alchemikiem i bohaterem wojny w Ishivalu.

WyglądEdytuj

Roy ma krótkie czarne włosy i równie ciemnego koloru oczy. Włosy ma zawsze ułożone. Jest wysoki i dobrze zbudowany. Zazwyczaj jest ubrany w starannie ułożony mundur.

OsobowośćEdytuj

To młody, ale bardzo ambitny pułkownik, którego aspiracją jest zostanie głównodowodzącym w armii Amestrisu. Z tego powodu początkowo wydaje się być zwykłym karierowiczem, który dąży po trupach do celu.

RelacjeEdytuj

Wobec swoich podwładnych jest wymagający i surowy, ale jednocześnie potrafi tolerować dziwaczne zachowania i bierze pod uwagę ich zdanie, nawet jeśli podyktowane jest ono tylko czysto emocjonalnymi względami. Dotyczy to zwłaszcza Rizy Hawkeye, której przywiązanie i determinacja często kruszą opór Mustanga i zmuszają do zmiany decyzji. Także to właśnie na panią porucznik nierzadko spada obowiązek sprowadzania Roya na ziemię, kiedy zaczyna postępować lekkomyślnie. Choć pułkownik początkowo wydaje się arogancki i nazbyt pewny siebie, w rzeczywistości stara się postępować rozważnie i lubi posiadać kontrolę nad sytuacją. W wyjątkowy sposób Roy traktuje także braci Elric, których z powodu młodego wieku, uważa wciąż bardziej za dzieci potrzebujące opieki, niż podkomendnych wykonujących polecenia. Co oczywiście nie przeszkadza mu wielokrotnie drażnić się z Edwardem i okazywać młodemu alchemikowi swoją wyższość. Mimo pozornego chłodu i despotyzmu, Mustang jest bardzo przywiązany i oddany wobec swoich ludzi. Ich dobro i bezpieczeństwo przedkłada ponad własne i jest gotowy narażać dla nich życie. Jednocześnie jednak zawsze wymaga, by oni również walczyli do końca i nie dawali łatwo za wygraną. Było tak chociażby w przypadku Rizy Hawkeye, którą poznał w czasie wojny, kiedy poprosiła go o śmierć. Jego najlepszym przyjacielem i oddanym współpracownikiem jest Meas Hughes, z którym również razem walczyli na wojnie w Ishvalu. To właśnie tam Mustang postawił sobie za cel zostanie głównodowodzącym, a Hughes obiecał go wspierać w dążeniu do tego. Było to podyktowane dramatycznymi wydarzeniami w czasie walk. Roy zrozumiał, że to jedyny sposób, by nigdy więcej nie musieć wykonywać bezsensownych i nierzadko okrutnych rozkazów, które kłóciły się z jego sumieniem. Z czasem jednak, kiedy odkrywa, że w armii są zdrajcy, stara się przede wszystkim stawić im czoła, a także zemścić się za śmierć swego przyjaciela.

HistoriaEdytuj

FabułaEdytuj

Manga i Anime 2003Edytuj

Manga i Anime 2009Edytuj

AnimeEdytuj

Po raz pierwszy bohater pojawia się w momencie odprawy przed misją, mającą na celu schwytanie Lodowego Alchemika – Isaaca McDougalla. Roy rozmawia wówczas z Kingiem Bradleyem. Generał wyraża radość z powodu możliwości współpracy z bohaterem ishvalskiej wojny, a także doradza pułkownikowi włączenie do akcji głównego bohatera – Edwarda Elrica. Po nieudanej pierwszej próbie schwytania zbiega przez braci Elric, Płomienny Alchemik prawi chłopcom swego rodzaju kazanie, na temat słuchania starszych i przykładania się do tego, co się robi. Po chwili w drzwiach jego gabinetu pojawia się Maes Hughes – najlepszy przyjaciel bohatera, który jak zwykle wprowadza chaos, tam gdzie się akurat zjawia. Roy, swoim poważnym i chłodnym tonem stara się wyprosić podpułkownika słowami: „Hughes. Jeśli nie masz żadnej sprawy, to już sobie idź.” Następnie pułkownik wymienia kilka zdań z rzeczonym wcześniej Isaaciem McDougallem, który był w jego oddziale podczas wojny domowej w Ishvalu. Po tej rozmowie nastąpił atak ze strony Płomiennego Alchemika, który dość szybko i sprawnie odparł go, a na dodatek udaremnił próby następnych uderzeń, poprzez całkowite przemoczenie jego rękawiczek i niego samego. Chwilę później cały ociekający wodą Roy krzesze płomienie w stronę pochłaniającego Central City lodu, krzycząc: „Nie lekceważcie moich płomieni!”. Na co jego adiutantka - Riza Hawkeye, wzdycha i mówi: „Byłbyś całkowicie bezużyteczny w deszczowe dni...” jednocześnie zamykając walizkę z zapasowymi rękawiczkami. Kończąc robotę do spółki z majorem Armstrongiem ochraniają Kwaterę Główną przed zamarznięciem. Następnego dnia znów do biura pułkownika przychodzi Hughes, przekazując mu nowe wieści, które naczelnik armii głosi wbrew prawdzie, że to Mustang zabił napastnika. Roy stwierdza, że on tylko zniszczył kręgi. Jak na ironię, przyjaciel wypowiada słowa, którymi dzień wcześniej Płomienny Alchemik pouczał braci Elric: „Powinieneś uważniej słuchać tego, co mówią starsi.”.

W czasie następnej rozmowy przyjaciół, która zaczęła się od tematów służbowych, Maes schodzi na zagadnienie pracy „wojskowych psów” i zastanawia się czy dobrym wyborem było wskazanie Edowi drogi Państwowego Alchemika. Po tym pytaniu czas cofa się o 4 lata, do momentu, w którym Roy będąc jeszcze podpułkownikiem, przybywa do Resemboolu na wieść o dwóch utalentowanych alchemikach. Zastaje z kolei dwójkę zrozpaczonych chłopców po nieudanej transmutacji człowieka. Wtedy właśnie opowiada braciom o możliwości wstąpienia do armii jako Państwowy Alchemik, co pomimo zagrożenia powołania do walki, wiąże się też z ogromnymi dotacjami finansowymi na badania. Płomienny Alchemik z pewnością uznał to za szansę na lepszą przyszłość dla doświadczonych już przez życie Eda i Ala. Po raz kolejny Roy Mustang spotyka się z głównym bohaterem już w jego gabinecie, wręczając mu oficjalny dokument, przez który naczelnik wojsk Amestris - King Bradley nadał Edowi jego przydomek „stalowy”.

UmiejętnościEdytuj

Roy powszechnie jest znany jako bohater wojny Ishvalskiej jednak tą sławę przyniosły mu umiejętności posługiwania się alchemią. Pułkownik posługuje się płomienną alchemią dlatego często jest nazywany płomiennym alchemikiem. Niezwykły styl walki Roy zawdzięcza swoim rękawiczkom, na których jest umieszczony krąg transmutacji.

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jego nauczycielem był ojciec Rizy.
  • Według zdjęcia w drugim anime na koniec serii zapuścił wąsy, podczas gdy w wersji mangowej tak nie jest.
  • Ceni psy za lojalność i posłuszeństwo.
  • W pierwszej serii to on zabija rodziców Winry podczas gdy w Brotherhood i mandze mordercą był Scar.
  • Niewiadomo czy między nim a Rizą doszło do czegoś wiecej. Pierwsze anime sugeruje, że mógł być między nimi wątek romantyczny, jednak w wersji mangowej ta sprawa pozostała niejasna.
  • W obu wersjach w końcowych odcinkach ma problem z oczami. W pierwszym anime zostaje zraniony w jedno oko i nosi na nie czarną opaskę. W wersji mangowej i w drugim anime traci wzrok jednak po użyciu kamienia filozoficznego odzyskuje go.
  • Według pierwszego anime po zabiciu rodziców Winry chciał popełnić samobójstwo, a po zakończeniu wojny zastanawiał się nad ludzką transmutacją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki