FANDOM

Riza Hawkeye

Riza2

Płeć Kobieta Kobieta
Ranga Porucznik
Miejsce urodzenia Amestris
Rodzina Berthold Hawkeye(Ojciec)
Gen. Grumman(Dziadek)
Black Hayate(Pies)
Przynależność Armia Amestris
Roy Mustang
Gatunek Człowiek
Zawód Żołnierz
Broń Broń palna
Cel Ochrona Roya
Anime Epizod #5 (2003)
Epizod #1 (2009)
Manga Rozdział 4
Głos aktora Angielskiego Colleen Clinkenbeard
Głos aktora Japońskiego Michiko Neya (2003)
Fumiko Orikasa (2009)
Galeria

Riza Hawkeye (リザホークアイ, Riza Hōkuai) jest oficerem wojskowym o randze porucznika, również osobista adiutantka i ochroniarz pułkownika Roya Mustanga. Nieoceniona w biurze pułkownika jak i na polu bitwy oraz najbliższa jego podwładna.

WyglądEdytuj

Riza jest szczupłą kobietą, o blond włosach upiętych z tyłu głowy i piwnych oczach. Na jej twarzy rzadko widujemy uśmiech. Zazwyczaj jest opanowana i surowa. W większości odcinków jest ubrana w starannie ułożony mundur.

OsobowośćEdytuj

Przez większość czasu pozostaje chłodna i opanowana nawet w sytuacjach kryzysowych. Czasami więc to na nią spada ratowanie sytuacji, gdy Mustanga poniosą emocje i trzeba go brutalnie sprowadzić na ziemię. Wtedy też korzysta ze swojej broni, którą są dwa pistolety.

RelacjeEdytuj

Roy Mustang - jej relacje z pułkownikiem Mustangiem można uznać za najważniejsze. Od młodzieńczych lat są sobie bardzo bliscy. Riza, jako jego adiutantka, jest niezastąpiona w pracy i zawsze stara się jak najdokładniej wykonywać swoje obowiązki. Hawkeye nawet za najważniejszy cel postawiła sobie ochronę dobra Mustanga, i przysięgła mu nawet, że zabije go, jeśli ten zboczy na złą drogę, na co wydaje się być podatny.

Black Hayate - wierny towarzysz Rizy, bardzo zdyscyplinowany zwierzak, kochający swoją panią i gotowy stanąć w jej obronie w razie niebezpieczeństwa.

Rebecca Catalina - najlepsza przyjaciółka Rizy, będąca przeciwieństwem Roy'a Mustanga. Jest towarzyska, inteligentna i ma duże poczucie humoru. Obie przeszły razem przez studia i akademię wojskową, co tak mocno wzmocniło ich więź.

Berthold Hawkeye - niewiele wiadomo na temat relacji między Rizą a jej ojcem. Stosunki między nimi wydają się być trudne i odległe.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o przeszłości Rizy. Jest ona wnuczką generała Grummana, a jej ojciec uczył alchemii Roya Mustanga. Przystąpiła do Akademii Wojskowej w wieku 19 lat. W armii ma stopień porucznika i jest główną podkomendną pułkownika Mustanga. Brała udział w wojnie ishvalskiej, po której wraz z Mustangiem szukała nowych kandydatów na Państwowych Alchemików. Tak też poznała braci Elric. Podczas pobytu w Kwaterze Wschodniej przygarnęła psa znalezionego przez Fuery'ego i nazwała go Black Hayate. Po ataku Scara na Centralę została tam przeniesiona razem z Mustangiem, Jeanem Havokiem, Heymansem Bredą, Vato Falmanem i Kainem Fuery. Po zdemaskowaniu działań Płomiennego i jego grupy, mianowano ją adiutantem Kinga Bradleya, a tym samym zakładnikiem. Dzięki swojej nowej funkcji jako pierwsza odkryła prawdziwą tożsamość Selima Bradleya.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Postać pani porucznik w I serii anime nie wyłamuje się ze stereotypu wiernego podwładnego i taką rolę pełni niemal do końca. Tymczasem jej znaczenie w mandze jest dużo większe. Jako córka alchemika specjalizującego się w alchemii ognia (nie Mustanga, lecz jego nauczyciela), ma na plecach wytatuowaną jego spuściznę. W czasie wojny w Ishvarze poprosiła nawet Mustanga, by spalił ten tatuaż, ponieważ bała się, że ktoś ponownie wykorzysta tę wiedzę do zabijania.

Anime i Manga 2009Edytuj

W dalszych wydarzeniach została osobistą asystentką King’a Bradley’a, a w rzeczywistości jego zakładniczką, co miało na celu powstrzymanie Mustanga od działań przeciwko homunculusom. Także ona odkryła, że syn głównodowodzącego - Selim, również jest jednym z homunculusów imieniem Pride.

UmiejętnościEdytuj

Riza-2-

Riza przygotowuje się do strzału

Jest wysokiej klasy strzelcem, bardzo lubi używać broni palnej. Jest też niezastąpiona w pracy - pilnuje tam pułkownika gdyż, jak sama mówi, ten "cały czas się obija".

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Posiada tytuł "Miss snajper".
  • Kiedy King Bradley pozbawił Mustanga jego grupy, ten wyliczał ich na szachownicy. Rizę nazwał królową.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki