FANDOM

Riza Hawkeye (リザホークアイ, Riza Hōkuai) jest oficerem wojskowym o randze porucznika, również osobista adiutantka i ochroniarz pułkownika Roya Mustanga. Nieoceniona w biurze pułkownika jak i na polu bitwy oraz najbliższa jego podwładna.

WyglądEdytuj

Riza jest szczupłą kobietą, o blond włosach upiętych z tyłu głowy i piwnych oczach. Na jej twarzy rzadko widujemy uśmiech. Zazwyczaj jest opanowana i surowa. W większości odcinków jest ubrana w starannie ułożony mundur.

OsobowośćEdytuj

Przez większość czasu pozostaje chłodna i opanowana nawet w sytuacjach kryzysowych. Czasami więc to na nią spada ratowanie sytuacji, gdy Mustanga poniosą emocje i trzeba go brutalnie sprowadzić na ziemię. Wtedy też korzysta ze swojej broni, którą są dwa pistolety.

RelacjeEdytuj

Roy Mustang - jej relacje z pułkownikiem Mustangiem można uznać za najważniejsze. Od młodzieńczych lat są sobie bardzo bliscy. Riza, jako jego adiutantka, jest niezastąpiona w pracy i zawsze stara się jak najdokładniej wykonywać swoje obowiązki. Hawkeye nawet za najważniejszy cel postawiła sobie ochronę dobra Mustanga, i przysięgła mu nawet, że zabije go, jeśli ten zboczy na złą drogę, na co wydaje się być podatny.

Black Hayate - wierny towarzysz Rizy, bardzo zdyscyplinowany zwierzak, kochający swoją panią i gotowy stanąć w jej obronie w razie niebezpieczeństwa.

Rebecca Catalina - najlepsza przyjaciółka Rizy, będąca przeciwieństwem Roy'a Mustanga. Jest towarzyska, inteligentna i ma duże poczucie humoru. Obie przeszły razem przez studia i akademię wojskową, co tak mocno wzmocniło ich więź.

Berthold Hawkeye - niewiele wiadomo na temat relacji między Rizą a jej ojcem. Stosunki między nimi wydają się być trudne i odległe.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o przeszłości Rizy. Jest ona wnuczką generała Grummana, a jej ojciec uczył alchemii Roya Mustanga. Przystąpiła do Akademii Wojskowej w wieku 19 lat. W armii ma stopień porucznika i jest główną podkomendną pułkownika Mustanga. Brała udział w wojnie ishvalskiej, po której wraz z Mustangiem szukała nowych kandydatów na Państwowych Alchemików. Tak też poznała braci Elric. Podczas pobytu w Kwaterze Wschodniej przygarnęła psa znalezionego przez Fuery'ego i nazwała go Black Hayate. Po ataku Scara na Centralę została tam przeniesiona razem z Mustangiem, Jeanem Havokiem, Heymansem Bredą, Vato Falmanem i Kainem Fuery. Po zdemaskowaniu działań Płomiennego i jego grupy, mianowano ją adiutantem Kinga Bradleya, a tym samym zakładnikiem. Dzięki swojej nowej funkcji jako pierwsza odkryła prawdziwą tożsamość Selima Bradleya.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Postać pani porucznik w I serii anime nie wyłamuje się ze stereotypu wiernego podwładnego i taką rolę pełni niemal do końca. Tymczasem jej znaczenie w mandze jest dużo większe. Jako córka alchemika specjalizującego się w alchemii ognia (nie Mustanga, lecz jego nauczyciela), ma na plecach wytatuowaną jego spuściznę. W czasie wojny w Ishvarze poprosiła nawet Mustanga, by spalił ten tatuaż, ponieważ bała się, że ktoś ponownie wykorzysta tę wiedzę do zabijania.

Anime i Manga 2009Edytuj

W dalszych wydarzeniach została osobistą asystentką King’a Bradley’a, a w rzeczywistości jego zakładniczką, co miało na celu powstrzymanie Mustanga od działań przeciwko homunculusom. Także ona odkryła, że syn głównodowodzącego - Selim, również jest jednym z homunculusów imieniem Pride.

UmiejętnościEdytuj

Riza-2-

Riza przygotowuje się do strzału

Jest wysokiej klasy strzelcem, bardzo lubi używać broni palnej. Jest też niezastąpiona w pracy - pilnuje tam pułkownika gdyż, jak sama mówi, ten "cały czas się obija".

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Posiada tytuł "Miss snajper".
  • Kiedy King Bradley pozbawił Mustanga jego grupy, ten wyliczał ich na szachownicy. Rizę nazwał królową.