FANDOM

Pride (2009)

Se.png

Przynależność Ojciec
Wiek ponad 300 lat
Twórca Ojciec
Gatunek Homunculus
Umiejętność Chwytanie przedmiotów i ludzi za pomocą cienia
Cel Koordynacja nad kręgiem
Anime Odcinek 24 (2009)
Manga Rozdział 49
Głos aktora Japońskiego Yuko Sanpei

Pycha - (Hokori) Pride jest pierwszym Homunculusem, który posiada zdolność łapania ludzi i przedmiotów za pomocą cienia. Pride może poruszać się po centrali i podziemnym kręgu wokół Amestris.

WyglądEdytuj

Jego zastępcze ciało ("kontener") ma krótkie, czarne włosy, wielkie oczy, najczęściej ubiera się w krótkie spodenki oraz koszule, na którą zakłada marynarkę. Wygląda jak mały chłopiec.

W rzeczywistości jednak prawdziwą postacią Pychy są cienie. Mogą one dowolnie zmieniać swój kształt. Jedyną niezmienną cechą są liczne oczy oraz usta rozmieszczone na jego "cienistym ciele".

OsobowośćEdytuj

Poznajemy go jako wesołego chłopca. Pragnie zostać państwowym alchemikiem, by pomóc ojcu w rządzeniu. Wzorem do naśladowania według Selima jest Edward Elric. Spotyka najmłodszego państwowego alchemika w bibliotece i zaprasza do domu. Syn Bradleya sprawia wrażenie słodkiego i sympatycznego dziecka.

W rzeczywistości Selim kamuflował okrucieństwo i bezwzględność. Jego zachowanie było jedynie perfekcyjne odgrywaną rolą.

RelacjeEdytuj

HistoriaEdytuj

Jako że został stworzony na samym początku, posiada pewne ograniczenia – może poruszać się jedynie po Centrali i podziemnym kręgu wokół Amestris. Pride zanim odkrył swoją tożsamość przed Rizą, dokonał mordu na żołnierzach z Briggs oraz przerwał walkę pomiędzy homunkulusami, a ekipą ze wschodu.

Selim jest odpowiedzialny za koordynację prac nad kręgiem, w tym celu wydaje Kimbleemu rozkaz, aby w północnym forcie doszło do rozlewu krwi.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Anime i Manga 2009Edytuj

UmiejętnościEdytuj

Oprócz podstawowych umiejętności Homunculusów, Pride używa do walki cienia, który przypomina oryginalną formę Ojca zamkniętego w kolbie. Jest on jednak znacznie większy i bardziej groźny z dużą ilością oczu oraz ust. Cień może przybierać różne kształty od ostrych kolców zaczynając, a na wąskich, przypominających ręce (podobny do tych obserwowanych w Bramie Prawdy) kończąc. Jego jedyną słabością jest zależność od światła. Jak wiadomo, bez światła nie ma cienia. Jednak zbyt ostre światło także może pozbawić go umiejętności rozpraszając cień koło niego. Kolejnym problemem jest zasięg. Mimo, iż może robić wiele rzeczy na odległość, jego zasięg jest ograniczony. Jeśli chce walczyć z kimś poza swoim zasięgiem zmuszony jest zbliżyć swoje zastępcze ciało do danej osoby.

Filmy Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pride został stworzony jako pierwszy.
  • Mimo, że wcześniej pojawiał się jako cień, ujawnia się najpóźniej
  • Pride jest drugim najsilniejszym homunculusem (pierwszy to ojciec)
  • Pride opuszcza swoją powłokę nocą
  • Kiedy pochłania Gluttony'ego przejmuje jego zdolności

Więcej z Fandomu

Losowa wiki