FANDOM

Maes Hughes (マースヒューズ, Masu Hyūzu) jest mężem Graciel i ojcem Elicii oraz dobrym przyjacielem Roya Mustanga, który wierzy, że ten kiedyś zostanie Führerem . Jest też wojskowym oficerem, który pracuje w Urzędzie Badań w Central City. Oddany rodzinie i swemu krajowi, zawsze chwali się zdjęciem swojej córeczki.

WyglądEdytuj

Maes Hughes to wysoki, szczupły mężczyzna. Najczęściej widzimy go ubranego w wojskowy mundur. Ma lekki, niechlujny zarost oraz czarne, "kolczaste" włosy, których zakończeniem jest charakterystyczny kosmyk. Nosi prostokątne okulary, za którymi kryją się piwne oczy.

OsobowośćEdytuj

Wesoły, przyjacielski i wydawało by się, bezstresowy podpułkownik i zarazem najbliższy przyjaciel Roya Mustanga. Mimo swojego dość nietypowego zachowania, Maes Hughes był osobą nad wyraz inteligentną i przedsiębiorczą. Potrafił szybko znaleźć się w trudnej sytuacji, a w razie konieczności także walczyć, do czego służyły mu krótkie noże. To właśnie on wielokrotnie pomagał braciom Elric w rozwiązywaniu problemów, często też był jedynym, który w pełni rozumiał, co dręczy chłopców.

RelacjeEdytuj

HistoriaEdytuj

Prywatnie mąż Gracii i ojciec Elicii. Delikatnie rzecz ujmując, podpułkownik miał lekkiego kręćka na punkcie swojej małej latorośl… Mógł o niej opowiadać każdemu, bez względu na to czy ktoś chciał go słuchać, czy też nie, przeznaczając na to zarówno czas pracy, jak i służbowy telefon. Z zamiłowaniem Hughes wykorzystywał ten ostatni, by przekazywać Mustangowi najnowsze doniesienia o swojej córeczce. Jeśli tylko ktokolwiek nawinął się pod rękę, od razu otrzymywał pokaz zdjęć i opowieści na temat cudownego dziecka. Hughes był gotowy nawet nieznajomym opowiadać o jej rozlicznych talentach i uroku.

Najbliższy przyjaciel Roya Mustanga. Znali się jeszcze z czasów przed wojną i razem przeszli przez masakrę w Ishvarze. Wtedy też obaj zrozumieli, że jako żołnierze są skazani na wykonywanie okrutnych, często nawet absurdalnych rozkazów i jest tylko jeden sposób, żeby to zmienić, trzeba stanąć na szczycie wojskowej hierarchii. Ostatecznie Hughes przysiągł wspierać Mustanga w jego dążeniu do władzy, wiedząc, że tylko wtedy zdołają coś zmienić.

Dzięki przenikliwości zdołał ujawnić wewnętrzny spisek, jaki wkradł się w szeregi armii. Nim jednak udało mu się podzielić swoim odkryciem z Mustangiem, został zamordowany przez Envy’ego, podszywającego się pod jego żonę. Na ironię zakrawa fakt, że pośmiertnie został awansowany na generała brygady i w ten sposób prześcignął Mustanga, którego całe życie starał się wynieść na szczyt.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Anime i Manga 2009Edytuj

UmiejętnościEdytuj

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj