FANDOM

Maes Hughes

Maes Hughes

Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Ranga Podpułkownik (Generałem Brygady - po śmierci)
Data urodzenia 1885
Miejsce urodzenia Amestris
Wiek 29 (Nie Żyje)
Rodzina Gracia Hughes (Żona)
Elicia Hughes (Córka)
Przynależność Przyjaciel Roya
Gatunek Człowiek
Zawód Żołnierz
Broń Małe Noże
Cel Wspieranie Roya na stanowisko Führer
Anime Epizod #5 (2003)
Epizod #1 (2009)
Manga Rozdział #6
Głos aktora Angielskiego Sonny Strait
Głos aktora Japońskiego Keiji Fujiwara

Maes Hughes (マースヒューズ, Masu Hyūzu) jest mężem Graciel i ojcem Elicii oraz dobrym przyjacielem Roya Mustanga, który wierzy, że ten kiedyś zostanie Führerem . Jest też wojskowym oficerem, który pracuje w Urzędzie Badań w Central City. Oddany rodzinie i swemu krajowi, zawsze chwali się zdjęciem swojej córeczki.

WyglądEdytuj

Maes Hughes to wysoki, szczupły mężczyzna. Najczęściej widzimy go ubranego w wojskowy mundur. Ma lekki, niechlujny zarost oraz czarne, "kolczaste" włosy, których zakończeniem jest charakterystyczny kosmyk. Nosi prostokątne okulary, za którymi kryją się piwne oczy.

OsobowośćEdytuj

Wesoły, przyjacielski i wydawało by się, bezstresowy podpułkownik i zarazem najbliższy przyjaciel Roya Mustanga. Mimo swojego dość nietypowego zachowania, Maes Hughes był osobą nad wyraz inteligentną i przedsiębiorczą. Potrafił szybko znaleźć się w trudnej sytuacji, a w razie konieczności także walczyć, do czego służyły mu krótkie noże. To właśnie on wielokrotnie pomagał braciom Elric w rozwiązywaniu problemów, często też był jedynym, który w pełni rozumiał, co dręczy chłopców.

RelacjeEdytuj

HistoriaEdytuj

Prywatnie mąż Gracii i ojciec Elicii. Delikatnie rzecz ujmując, podpułkownik miał lekkiego kręćka na punkcie swojej małej latorośl… Mógł o niej opowiadać każdemu, bez względu na to czy ktoś chciał go słuchać, czy też nie, przeznaczając na to zarówno czas pracy, jak i służbowy telefon. Z zamiłowaniem Hughes wykorzystywał ten ostatni, by przekazywać Mustangowi najnowsze doniesienia o swojej córeczce. Jeśli tylko ktokolwiek nawinął się pod rękę, od razu otrzymywał pokaz zdjęć i opowieści na temat cudownego dziecka. Hughes był gotowy nawet nieznajomym opowiadać o jej rozlicznych talentach i uroku.

Najbliższy przyjaciel Roya Mustanga. Znali się jeszcze z czasów przed wojną i razem przeszli przez masakrę w Ishvarze. Wtedy też obaj zrozumieli, że jako żołnierze są skazani na wykonywanie okrutnych, często nawet absurdalnych rozkazów i jest tylko jeden sposób, żeby to zmienić, trzeba stanąć na szczycie wojskowej hierarchii. Ostatecznie Hughes przysiągł wspierać Mustanga w jego dążeniu do władzy, wiedząc, że tylko wtedy zdołają coś zmienić.

Dzięki przenikliwości zdołał ujawnić wewnętrzny spisek, jaki wkradł się w szeregi armii. Nim jednak udało mu się podzielić swoim odkryciem z Mustangiem, został zamordowany przez Envy’ego, podszywającego się pod jego żonę. Na ironię zakrawa fakt, że pośmiertnie został awansowany na generała brygady i w ten sposób prześcignął Mustanga, którego całe życie starał się wynieść na szczyt.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Anime i Manga 2009Edytuj

UmiejętnościEdytuj

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki