FANDOM

Lin Yao

Lin

Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Ranga 12sty książę Xing
Miejsce urodzenia Xing
Wiek 15-16 lat
Rodzina Cesarz Xing (ojciec)
May Chang (przyrodnia siostra)
Przynależność Xing
Gatunek Człowiek
Homunculus
Cel Zdobyć kamień Filozoficzny
Zostać cesarzem Xing
Anime Epizod#15 (druga seria)
Manga Rozdział#32
Głos aktora Japońskiego Mamoru Miyano

Lin Yao - Dwunasty książę Xing, reprezentant rodu Yao w wyścigu o tron. Był energumenem dla Greeda.

WyglądEdytuj

Czarnowłosy, wysoki nastolatek, ma ciemnoniebieskie, zazwyczaj zamknięte oczy. Chodzi cały czas uśmiechnięty, bo "od dzieciństwa mu źle z oczu patrzyło" i musi to jakoś nadrabiać.

OsobowośćEdytuj

Lin jest strasznym żarłokiem, na początku miał tendencję do mdlenia w różnych dziwnych miejscach, co sprawiało nie lada problemy jemu oraz jego sługom - Lan Fan i Fu. Często zdarzało mu się zostawiać Eda z niezapłaconymi rachunkami za jego obfite posiłki. Mimo obżarstwa jest jednak świetnie wytrenowany, w fechtunku dorównuje nawet Kingowi Bradleyowi. Cechuje go bezwzględność wojownicza. To on pojmał Gluttony'ego.

RelacjeEdytuj

Lin wyznaje zasadę "król jest dla ludzi", w związku z czym gardzi Kingiem Bradleyem. Szanuje swoich podwładnych i nigdy nie postanowiłby ich poświęcić w imię własnego celu. Z pewnością nadaje się na władcę Xing, chociaż nie da się zaprzeczyć, że był zainteresowany pragnieniem Greeda, żeby zawładnąć całym światem.

HistoriaEdytuj

Lin jest strasznym żarłokiem, na początku miał tendencję do mdlenia w różnych dziwnych miejscach, co sprawiało nie lada problemy jemu oraz jego sługom – Lan Fan i Fu. Często zdarzało mu się zostawiać Eda z niezapłaconymi rachunkami za jego obfite posiłki. Mimo obżarstwa jest jednak świetnie wytrenowany, w fechtunku dorównuje nawet Kingowi Bradley'owi. Cechuje go bezwzględność wojownicza. To on pojmał Gluttony'ego. Kiedy spotkał "Ojca", najpierw miał zostać zabity, ale antagonista stwierdził, że może się jeszcze na coś przydać i wprowadził do jego krwiobiegu kamień filozoficzny, a wraz z nim część swojej duszy – Greeda. Lin nawet nie toczył z nim walki o ciało - natychmiast zgodził się go przyjąć, tym samym zdobywając upragnioną nieśmiertelność.
LinYao

Lin Yao jako cesarz Xing.

W zamian za to stracił panowanie nad ciałem, lecz czasami udaje mu się je odzyskać.

W ostatnich rozdziałach jego relacja z Greedem przypomina raczej pełną współpracę, korzystanie ze swoich umiejętności nawzajem. W ostatnich chwilach Ojca, Greed decyduje się wrócić do jego ciała, żeby osłabić go od środka i umożliwić jego pokonanie. W ten sposób Lin znów staje się zwykłym człowiekiem.

Mimo to dzięki znalezionemu wcześniej przez Lan Fan kamieniowi filozoficznemu, wróciwszy do Xing Lin zostaje wybrany przez cesarza na jego następcę i po kilku latach jest już pokazany jako władca.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

Anime i Manga 2009Edytuj

UmiejętnościEdytuj

Lin umie bardzo dobrze walczyć mieczem oraz wyczuwać chi homunculusów, w ten sposób nawet w ciemności wie gdzie znajduje się jego przeciwnik. Później zdobywa moce Greeda.

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj