FANDOM

Jean Havoc

Jean Havoc.jpg

Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Ranga Podporucznik
Miejsce urodzenia Amestris
Wiek 28 lat
Rodzina Matka
Przynależność Wojsko Amestris
Gatunek Człowiek
Zawód Żołnierz
Broń Palna
Anime Epizod #4 (II seria)
Manga Rozdział #4
Głos aktora Angielskiego Mike McFarland
Głos aktora Japońskiego Yasunori Matsumoto (I seria)

Yuji Ueda (II seria)

Jean Havoc - podporucznik, Havoc należy do grupy zaufanych ludzi Mustanga.

WyglądEdytuj

Ma niebieskie oczy i specyficzną „dwukolorową” fryzurę: blond grzywkę z pozostałą częścią brązowych włosów ściętych na krótko. Najbardziej charakterystycznym obrazem Havoca jest palacz w mundurze.

OsobowośćEdytuj

Havoc to uczciwy, lojalny i pracowity żołnierz. Nie jest zbyt inteligentny, ale straty nadrabia zdrowym rozsądkiem i sprytem. Ma on jednak jedną słabość, kobiety. Nie ma on szczęścia do przedstawicielek płci pięknej, co często jest powodem jego smutków.

HistoriaEdytuj

Urodził się we wschodniej części Amestris. Najbardziej charakterystycznym obrazem Havoca jest palacz w mundurze. Możliwe, że nałóg jest jedną z przyczyn, dla których ten przystojny żołnierz nie może znaleźć sobie dziewczyny. Tak, Jean ma wyjątkowego pecha do kobiet, stąd jednym z jego życiowych priorytetów jest znaleźć tę jedyną.

FabułaEdytuj

Anime i Manga 2003Edytuj

W pierwszej wersji anime główną przeszkodą w tym celu był Mustang. W 30. odcinku, kiedy pułkownik dowiedział się, że Jeana rzuciła (dla niego) dziewczyna, postanowił mu pomóc, umawiając go na spotkanie z młodszą siostrą majora Armstronga. Niestety ćwicząca na fortepianie (podnoszenie ciężarów) piękność, spławiła Havoca informacją, że woli facetów umięśnionych jak jej brat. W wersji anime z 2009 r. i w mandze, wątek pechowej miłości Havoca sprowadza się tylko do jednej dziewczyny - Solaris, którą okazuje się być homunculus imieniem Lust, chcąca wydobyć od podporucznika informacje o Mustangu. Jej plan okazuje się nieskuteczny, ponieważ Havoc „nie miesza życia zawodowego z prywatnym”. Lust spodobała mu się głównie dlatego, że ma duży biust. Rola podporucznika znacząco różni się między wersjami anime. W pierwszej jest tylko żołnierzem u boku Mustanga, nieco zhisteryzowanym przez brak partnerki (biega nawet za Mustangiem z notesem i zapisuje, co ten robi, żeby wiedzieć jakim trzeba być, aby podobać się kobietom), ale ciągle wiernym. Lubi też psy… dokładniej - uważa psy za niezły przysmak. Na końcu serii uczestniczy w podstępie pułkownika, przebierając się za niego i idąc jako on na front. W serii Brotherhood, Mustang ceni go bez wątpienia za charakter, ale również za umiejętności. Havoc jest doskonałym strzelcem. Potrafi posługiwać się zarówno standardowym pistoletem, jak i karabinem. Ma doświadczenie w terenie i potrafi zachować spokój w trudnej sytuacji. Pułkownik powierza mu zadanie pilnowania incognito Barry’ego i Falmana. Co prawda chorąży Vato zdradza jego tożsamość, jednak przez cały pościg ciała Barry’ego Rzeźnika do samego budynku 3. Laboratorium, Havoc działa w kominiarce. Kiedy rozdzielają się wewnątrz budynku, Riza idzie z Alem, a Havoc z Mustagiem. Po niezbyt długiej przechadzce po niezbyt przyjaznym miejscu wpadają na jeszcze mniej przyjazną osobę, którą jest Solaris, czyli Lust. Walka z nią, choć nie śmiercią, kończy się dla Havoca tragicznie. Po krótkiej konfrontacji, w której jego nałóg, a dokładnie zapalniczka okazują się bardzo pomocne, gdy pułkownik jest mokry i nie może wykrzesać samodzielnie iskry, Lust przebija go na wylot, używając swoich „pazurów”. Dzięki interwencji Mustanga, który opalił Havocowi ranę, skończyło się tylko na urazie kręgosłupa. Niestety dość poważnym. Havoc zostaje kompletnie sparaliżowany od pasa w dół, tym samym „wypada z gry”.

Anime i Manga 2009Edytuj

125623.jpg

Havoc przekazuje Mustangowi ukrytą wiadomość.

Kiedy wszyscy ludzie Mustanga zostają wysłani na różne fronty, Havoc dalej pomaga pułkownikowi i Rizie, m.in. wysyłając im sprzęt z rodzinnego sklepu.

Na koniec serii, dzięki kamieniu filozoficznemu, odzyskuje zdolność poruszania się na własnych nogach.

UmiejętnościEdytuj

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy King Bradley pozbawił Mustanga jego grupy, ten wyliczał ich na szachownicy. Havoca nazwał „Knight”. Jest to odpowiednik naszego konia.
  • Arakawa zdradziła, że Havoc jest palaczem, ponieważ tworząc swoją historię, przewidziała walkę z Lust oraz to, że Mustang straci rękawiczki. Potrzebowała więc kogoś, kto będzie miał inne źródło iskry, np. zapalniczkę. W ten sposób postać Jeana Havoca została ubarwiona o nałóg palenia.
  • W innej mandze Hiromu Arakawy istnieje postać podobna do Havoca. Jest to Jack z Shanghai Youma Kikai.
  • Jego nazwisko pochodzi od nazwy samolotu, bombowca „A-20 Havoc”.
  • W amerykańskiej wersji głosu użyczył mu Mike McFarland.
  • Kiedy grupa Mustanga ochraniała Barry’ego Rzeźnika, posługiwali się szyfrem, w którym Havoca nazywali „Jacqueline”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki