FANDOM

Izumi Curtis

Izumi Curtis.jpg

Płeć Kobieta.png Kobieta
Data urodzenia 1879
Miejsce urodzenia Zachodnie regiony Amestris
Wiek 35-36
Rodzina Sig Curtis (Mąż)
Wrath (syn, 2003)
Przynależność Bracia Elric (Uczniowie)
Dante (Była nauczycielka)
Gatunek Człowiek
Zawód Alchemik
Rzeźnik

Gospodyni domowa

Umiejętność Alchemia
Sztuki Walki
Cel Chronić Amestris
Pozbyć się swojego "Grzechu" (2003)
Anime Odcinek #3(2003)
Odcinek #2 (2009)
Manga Rozdział #14
Głos aktora Angielskiego Christine Auten
Głos aktora Japońskiego Shoko Tsuda

Izumi Curtis (イズミ・カーティス, Izumi Kātisu), (z domu Harnet) jest wykwalifikowaną w tej dziedzinie nauczycielką alchemii. Mieszka w południowej części Amestris, w mieście Dublith, gdzie prowadzi wraz z mężem Sigiem sklep mięsny. Mimo że od zawsze wzbraniała się przed szkoleniem uczniów, wzięła do siebie Edwarda i Alphonse'a Elriców, aby poprowadzić ich drogą przyszłych alchemików oraz nauczyć chłopców sztuk walki, co następnie czyniła przez kolejne sześć miesięcy. Wówczas zaczęła się w niej budzić miłość do ambitnych praktykantów, miłość kobiety, jaką darzyłaby swoje własne dzieci. Z czasem stała się dla nich niewyczerpalnym źródłem mądrości i wsparcia, czego nigdy nie zapomnieli w późniejszych latach.

Wygląd Edytuj

Izumi to kobieta raczej atrakcyjna; wygląda młodo, co jest zwodnicze w stosunku do jej średniego wieku. Jest dość wysoka, a jej ciemne oczy kontrastują z niemal śnieżną cerą. Izumi cieszy się figurą o subtelnie zaokrąglonych kształtach, natomiast włosy upina w sięgające łopatek warkoczyki, te zaś następnie w wysoki kucyk. Po lewej stronie, na jej obojczyku widnieje tatuaż Flamela. Zwykle nosi długą białą koszulę z rozpiętym kołnierzykiem oraz obcisłe szare spodnie do kostek. Całość stroju dopełniają sandały z odkrytymi palcami, na których widnieją litery "W.C.".

Osobowość Edytuj

Izumi.Curtis.full

"Witaj, mój głupi ulubieńcu. Obiło mi się o uszy, że komuś tutaj zachciało się być wojskowym kundlem..."

Chociaż Izumi pozornie szczyci się z bycia prostą gospodynią domową, jej atrakcyjność i nieraz przerażająca osobowość wprawia Edwarda i Alphonse'a w lęk na samą myśl o rozgniewaniu swojej mentorki. Jest podatna na uleganie aktom przemocy i często wydaje się, że lubi zadawać ofierze psychiczne uszczerbki, ale pomimo posiadania agresywnej natury Izumi jest niezwykle opiekuńcza, roztropna i wyczulona na to, czy ktoś nie potrzebuje pomocy (w szczególności dzieci). Mówi się, że ta surowa gospodyni występuje w roli rzecznika zwykłych ludzi, którzy znaleźli się w kłopocie i interweniuje. Robi to jednak tylko dla tych, którzy szczerze proszą o pomoc. Mimo iż nie brakuje jej umiejętności ani też wiary w swoją alchemię, Izumi często uznaje na honorowym miejscu ideę ciężkiej pracy, podkreślając, że jest ona kluczowa do poznania głębin alchemii oraz do przekraczania granic, jakie wyznacza ludzkie ciało. Dodatkowo, Izumi zdaje się lubić podróże (tę właśnie cechę być może przejął od niej Edward).

Zdolności Edytuj

Izumi jest jedną z potężniejszych bohaterów serii. Jej atrybuty to: niezwykle silne sztuki walki, zarówno z użyciem broni jak i walka wręcz, ukryta siła fizyczna, umiejętne ujarzmianie wrogów w mgnieniu oka, w tym przeciwników o przytłaczającej masie, na ten przykład niedźwiedź grizzly, a nawet Homunkulus Sloth (seria anime z 2009 roku). Potrafi również używać alchemii bez tworzenia kręgów.

Manga i anime (2009 rok) Edytuj

IzumiBear.jpg

W roku 1897, kiedy Izumi Harnet miała 18 lat, odważyła się opuścić dom na zachodzie Amestris i przeniosła w północny rejon, Briggs w celu pobierania nauk alchemii w charakterze uczennicy sławnego swego czasu alchemika, Silvera Steinera. Na miejscu powiedziano jej, że stary mistrz przyjmie ją do siebie pod jednym warunkiem: przeżyje ona miesiąc w górach Briggs, całkiem sama, mając ze sobą jedynie maczetę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki