FANDOM

Greed

Greed.jpg

Przynależność Martel
Roa
Dolcetto
Bido
Solf J. Kimblee (2003)
Shou Tucker (2003) (słudzy)

Edward Elric
Heinkel
Darius (tymczasowi słudzy
manga i anime 2009)

Miejsce utworzenia Amestris
Wiek ok. 200 lat
Twórca Ojciec
Gatunek Homunculus
Zawód Szef gangu
Strażnik
Umiejętność Wszechpotężna tarcza
Broń Skóra,która może służyć
do obrony i ataku
Cel Stać się na prawdę nieśmiertelnym
Posiadać bogactwa.
Rządzić światem (nowy Greed).
Mieć prawdziwych przyjaciół.
Anime Epizod #19 (2003)
Epizod #13 (2009)
Manga Rozdział #25
Głos aktora Angielskiego Chris Patton (pierwszy Greed)
Troy Baker (drugi Greed)
Głos aktora Japońskiego Yuichi Nakamura (2009)
Junichi Suwabe (2003)

Greed (グリード, Gurīdo) - homunculus zwany "Wszechpotężną tarczą", ponieważ może on zmienić swoją skórę w twardą jak diament. Dzięki temu prawie niemożliwym jest zranić go.

Wygląd Edytuj

Pierwsze ciało Greeda jest niewiadomego dla nas pochodzenia. Jest to wysoki, dobrze zbudowany mężczyzna o czarnych, krótkich włosach sterczących do góry i fioletowych oczach. Zawsze zaopatrzony w okrągłe, przeciwsłoneczne okulary.

Drugie ciało Greeda należy do Ling Yao (dwunastego księcia Xing). Jest to skośnooki brunet o długich włosach. Szczupły i gibki, lekko umięśniony.

Osobowość Edytuj

Jak jego imię wskazuje, jest on bardzo chciwą postacią, która lubi żyć w luksusie, otoczona potężnymi sługami i pięknymi kobietami. Sam powiedział, że chce posiadać wszystko, chce sprawować władze nad światem. Pomimo swej natury, jest osobą która dba o swoich podwładnych.

Historia Edytuj

W anime z 2003 roku Greed zostaje uwolniony z więzienia w piątym laboratorium w wyniku poczynań braci Elric. Przyłączają się do niego cztery chimery( w tym Shou Tucker)oraz Solf J. Kimblee. Po pewnym czasie porywają Alphonse'a Elirc by wydusić od niego sposób przeniesienia ludzkiej duszy do innego ciała, czego łaknie Greed. Po Al'a rusza pomoc w postaci jego mentorki Izumi Curtis i Edwarda Elric. Podczas tych wydarzeń dochodzi do zdrady Tucker'a i Kimblee'ego.

Greed umiera pokonany przez Ed'a, będąc uprzednio osłabiony widokiem szczątków człowieka, w wyniku którego transmutacji powstał, w domu Dante. W tej serii bowiem, powstał w wyniku transmutacji dokonanej przez tą kobietę.

W serii z 2009 roku Greed zostaje stworzony przez Ojca.Również porywa Al'a w tym samym celu co odpowiednik z 2003, ale w jego drużynie nie ma już Tucker'a ani Kimblee'ego.

Zostaje pokonany przez King Bradley'a,przeniesiony do siedziby swojego stwórcy i tam spalony w lawie. Rodzi się na nowo w ciele Lin'a Yao(które odtąd z nim dzieli) stopniowo odzyskując dawne wspomnienia ponownie zdradzając homunculusy. Po pewnym czasie przyłącza się do bohaterów serii pomagając im zniweczyć plan Ojca.

Ginie poświęcając się w celu osłabienia Ojca.

Edytuj

Umiejętności Edytuj

Greed potrafi używać wszechpotężnej tarczy z własnego ciała. Pokazane jest również, ze jest bardzo zwinny.

Tak zwana Wszechpotężna tarcza to moc pokrycia całego lub cześci stojego ciała najtwardszą odmianą wegla czyli diamentem, potrafi on też zmienić swoje ciało w zwykły węgiel zmniejszając obronę do minimum. Pokazał tą umiejętność w drugiej części gdy został wchłonięty przez Ojca, zmienił jego ciało właśnie w węgiel by pomóc przyjaciołom.

Ciekawostki Edytuj

  • Możliwe, iż nowy Greed jest silniejszy od poprzedniego. W pierwszym ciele został szybko pokonany przez Wratha, zaś w drugim nie dał się tak łatwo pokonać.
  • Zginął jako ostatni z homunculusów(2009).
  • Jego prawdziwym pragnieniem nie było posiadanie wszystkich dóbr świata, a wiernych i oddanych przyjaciół.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki