FANDOM

Envy

Envy

Przynależność Ojciec (2009)
Lust
Gluttony
Dante(2003)
Wiek Ok. 175 lat
Twórca Dante i/lub Van Hohenheim(2003) / Ojciec(2009)
Gatunek Homunculus
Umiejętność Zmiana kształtów
Cel Być najwyższą formą życia
Zniszczyć rodzine Elric
Anime Epizod 2 (2003)
Episode 5 (2009)
Manga Rozdział 6
Głos aktora Angielskiego Wendy Powell
Głos aktora Japońskiego Mayumi Yamaguchi (2003)
Minami Takayama (2009)

Envy (エンヴィー, Enbī) - jest Homunculusem. Posiada zdolność zmiany postaci.

Wygląd Edytuj

Envytrueform

Prawdziwa postać Envy'ego

Envy jest synem Ojca. Jest osobą śreniego wzrostu o śniadej cerze i z niedbale ułożonymi długimi włosami. Nosi krótką bluzkę odsłaniającą brzuch i coś w rodzaju "spódnicy". Na głowie nosi czarną opaskę z czerwonym trójkątnym symbolem alchemicznym.

Osobowość Edytuj

Envy to z pozoru jeden z najokrutniejszych Homunculusów występujących w serii. Ma on w naturze żartować i śmiać się z sadystyczną radością na widok bólu i nieszczęścia ludzi. Potrafi zabijać bez wahania ze szczególnym okrucieństwem. Widać to, kiedy nie tylko zamordował Maesa Hughesa, ale także bawił się jego "ludzkimi" emocjami przed wykończeniem go. Envy zwykle nie żałuje żadnego ze swoich czynów i zawsze oczekuje walki innych. Jest nawet w stanie sam prowokować niepotrzebne konflikty, wyłącznie dla własnej przyjemności. Jednak pod tą okrutną powłoką, Envy zazdrości ludziom wewnętrznej siły i przyjaźni, pomagania sobie nawzajem w potrzebie i wspierania w trudnych chwilach.

Historia Edytuj

Brał czynny udział w masakrze ishvalskiej. To on zastrzelił dziecko, uprzednio zamieniwszy się w żołnierza Amestris, co wywołało wojnę.

Fabuła Edytuj

Anime 2003 Edytuj

Anime 2009 i manga Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W serii 2003 jest pierworodnym synem Hohenheima i Dante.
  • Jest jedynym Homunculusem nieposiadającym określonej płci.
  • Człowiek z którego został transmutowany umarł poprzez zatrucie rtęcią.
  • Jako jedyny homunculus nie chciał zostać człowiekiem.
  • "Zawiść" Envy'ego jest prawdopodobnie spowodowana tym, że jego ojciec go opuścił i założył nową rodzinę.
  • W wielu scenach w drugiej serii anime, włosy Envy mają zielonkawy odcień. Jest to najprawdopodobniej odniesienie do pierwszego anime, gdzie jego włosy są zielone, a nie czarne jak w mandze. To, oraz zielony kolor skóry jego monstrualnej postaci mogą być również nawiązaniem do wyrażenia "zielony z zazdrości".
  • Największym upokorzeniem było dla niego to, że pierwszą osobą, która go zrozumiała był Edward.