FANDOM

Alphonse Elric

Al

Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Data urodzenia 1900
Miejsce urodzenia Resembool
Wiek 14-15
17 (koniec serii 2009)
Rodzina Edward Elric (Brat)

Trisha Elric (Matka, Nie Żyje)
Van Hohenheim (Ojciec, Zmarły)
Homunculus (Krew rodu)
Winry Rockbell (Bratowa)
Envy(Przybrany brat w 2003)
Bratanek
Bratanica

Przynależność Roy Mustang
Izumi Curtis
Pinako Rockbell
May Chang
Gatunek Człowiek
Zawód Alchemik
Umiejętność Alchemia
Sztuki Walki
Broń Alchemia
Pięści
Cel Przywrócenie swojego ciała
Wyjątkowa cecha Zamiłowanie do kotów
Anime Epizod #1 (2003)
Epizod #1 (2009)
Manga Rozdział #1
Głos aktora Angielskiego Aaron Dismuke (2003)
Maxey Whitehead (2009)
Głos aktora Japońskiego Rie Kugimiya

Alphonse Elric (アルフォンス・エルリック, Arufonsu Erurikku) jest jednym z głównych bohaterów anime, młodszym bratem Eda i przyjacielem Winry. Edward mówi na niego Al.

WyglądEdytuj

Alphonse (zarówno w mandze, jak i obu seriach) przedstwaiony jest w trzech postaciach. 

Pierwszą (najczęściej występującą) postacią jest "zbroja". Jego dusza po utracie ciała została w niej usadowiona przez Edwarda Elricka . Pancerz jest srebrny, na ramieniu ma znak państwowych alchemików. Jest pusty w środku, a po wewnętrznej stronie karku ma namalowany krwią krąg transmutacujny, dzięki któremu jego dusza włada powłoką. Pancerz posiada parę sterczących kolców (m.in. na ramionach i czole). Na czubku głowy ma długie pasemko blond "włosów", które w Brootherhoodzie traci w wyniku wplątania się w automail jednego z żołnierzy z Briggis. Postać jest ogólnie wysoka, znacznie wyższa od wielu dorosłych i bardzo potężna.

Drugą postacią jest jego prawdziwe ciało. Alphonse ma krórkie blond włosy i duże, wesołe, złote oczy. Jest normalnej postury, nie za potężny ale i nie za drobny. Jest nieco niższy od brata.

Trzecią postacią (Brotherhood) Alphonsa jest jego oblicze pomiędzy bramami. Jest to wersja jego prawdziwego ciała, tylko bardzo wychudzona i zaniedbana. Blond włosy ma zapuszczone do połowy pleców, jest bardzo ale to bardzo chudy, a jego zazwyczaj radosne oczy są przestraszone i puste. Nie da się również nie zauważyć jego długich zaniedbanych paznokci. Świadczy to o tym , że ciało dawno nie było użytkowane. 

OsobowośćEdytuj

Alphonse jest nieco zagubiony w swoim życiu. Nie ma się co dziwić, przecież stracił ciało. Jest optymistą i bardzo często pociesza brata. Jest typem człowieka, który zanim coś zrobi, przemyśli to pięć razy. Ta "umiejętność" jest bardzo pomocna. Potrafi wszystko subiektywnie oceniać, gdy tylko chce. W głębi duszy (podczas bycia zbroją) boi się że nie odzyska ciała. Jest to jego słabość, ale tylo raz (w Brohterhood) okazał ję przed innymi. Jest bardzo oddany, zwłaszcza bratu, na którym bardzo polega. To nie tak, że jest niezależny, tylko poprostu ufny. Kocha brata całym sercem, bo jest jego najlepszym przyjacielem. W stosunku do innych jest bardzo miły i przyjazny. Nie odważa się być dla innych oschły, czy cyniczny. Ma bardzo szczere intencje i osobowość. Po prostu nie da się go nie lubić.

HistoriaEdytuj

Al urodził się w Resembool w roku 1900. Po śmierci Trishy, nim i Edem opiekowała się Pinako Rockbell. W 1908 razem z bratem rozpoczęli trening u Izumi Curtis. Po powrocie spróbowali przeprowadzić ludzką transmutację na ich zmarłej matce, w wyniku czego Al stracił ciało, a Ed lewą nogę. Za cenę prawej ręki Ed przywołał duszę Ala do zbroi. Rok po nieudanej transmutacji Ed zdobywa licencję państwową i obaj wyruszają w podróż, żeby odzyskać to, co utracili. Dopiero po mniej więcej trzech następnych latach, Al odkrywa w sobie zapomnianą umiejętność transmutowania bez użycia kręgu. Doszło do tego w wyniku bliskiego kontaktu ze śmiercią - w jego zbroi zabito kobietę. Dzięki temu przypomniał sobie, co zobaczył w Bramie Prawdy. Po pewnym czasie zbroja zaczyna odrzucać jego duszę; gdyby do tego doszło, skończyłoby to się jego śmiercią. To jedno z największych niebezpieczeństw związanych z przenoszeniem duszy do innego ciała. Kiedy Ed wydostawał się z ciała Gluttony'ego, spotkał ciało Ala przed Bramą Prawdy, ale nie mógł sprowadzić go z powrotem na ziemię, ponieważ "nie jest jego duszą". Okazało się wtedy, że mimo powiązania umysłów braci, dzięki czemu ciało Ala nie musi jeść ani spać, przebywanie przed bramą doprowadziło je do opłakanego stanu. Całkiem możliwe, że nawet jeśli odzyska ciało, czeka go sporo problemów i długa rehabilitacja.

W ostatnich tomach Al został zaatakowany przez Gluttony'ego i Pride, po czym w chwili słabości - kiedy zbroja zaczęła odrzucać duszę - Pride przejął nad nim kontrolę. Dopiero Ed za pomocą flar zdołał go uwolnić. Później wpadł na pomysł, jak pokonać Pride'a i używając siebie jako przynęty, zrealizował go razem z Hohenheimem. Obaj zostali kompletnie odcięci od świata, zamknięci w kompletnie zaciemnionym obszarze, gdzie Pride nie mógł skorzystać ze swoich mocy. Al był idealnym kandydatem do tej roboty, bo nie musi oddychać, dzięki czemu mógłby spędzić w takiej odciętej sferze nawet więcej czasu, niż homunkulus. Kiedy Ed i spółka wyruszyli już do centrali, Pride zaczął nadawać wiadomość morsem, korzystając z hełmu Ala, podczas gdy on sądził, że to tylko dziecinna zabawa. Kimblee odpowiedział na wiadomość i uwolnił Pride'a, po czym Al był zmuszony z nimi walczyć. Heinkel dał mu znaleziony wcześniej kamień filozoficzny - Al mimo moralnych zahamowań zdecydował się go użyć ("Walczcie razem ze mną"). Walka skończyła się śmiercią Kimbleego i ucieczką Ala oraz reszty obecnych od Pride'a.

Podczas aktywacji kręgu transmutacyjnego wokół kraju, Al wraz z innymi ofiarami zostaje przeniesiony przez Bramę do miejsca, gdzie przebywa "Ojciec". Przed swoją Bramą spotyka własne ciało, ale rezygnuje z połączenia się z nim, zdając sobie sprawę, że nie byłby w stanie w nim walczyć i stałby się jedynie ciężarem dla pozostałych. Innymi słowy, jak to podsumowało jego ciało - poświęcił to, czego tak długo szukał, żeby pomóc ważnym dla siebie ludziom. Decyzja ta, wbrew opinii wielu fanów, nie była niczym zaskakującym, biorąc pod uwagę jego osobowość i stan ciała przed Bramą. Odzyskawszy przytomność we "wnętrzu" Ojca, wraz z Edem stanie do walki z Pridem, głównego złego pozostawiając May Chang; mimo to ostatecznie jest zmuszony ją chronić, ale w momencie zaćmienia słońca zostaje, tak jak pozostałe ofiary, zmuszony przez Homunkulusa do odegrania swojej roli. Kiedy Ojciec dopina celu, wraz z pozostałymi ofiarami, Al staje do walki z nim. Broniąc May Chang przed silnym atakiem Ojca doprowadza do dużego uszkodzenia swojej zbroi. Widząc, jak Ojciec chce pochłonąć duszę Eda i nie mogąc się ruszyć, postanowił wykonać transmutację swojej duszy i wrócić do ciała. W ten sposób zwrócił Edowi rękę. Później Ed wyciągnął go zza Bramy, poświęcając zdolność używania alchemii. Dwa lata po Sądnym Dniu Al postanowił podróżować po Xing i innych krajach wschodu. Wymyślił razem z bratem teorię przeczącą równej wymianie, którą ma zamiar udowodnić.

FabułaEdytuj

Manga i Anime 2003Edytuj

Al jest dziecinny i naiwny, tak jakby nie dojrzewał emocjonalnie (potem okazuje się, że jego ciało również nie dojrzewało). Kiedy Kimblee zmienia jego zbroję w materiał wybuchowy, Scar zmienia go w kamień filozoficzny, żeby go uratować. Jako kamień staje się głownym celem Dante, ale wcześniej pomaga Shou Tuckerowi przywrócić Ninę do życia. Złapany przez homunkulusa, Al niemal dał się pożreć Gluttony'emu, ale widząc, jak jego brat umiera z ręki Envy'ego, tworzy z powrotem jego ciało i przenosi do niego jego duszę, marnując przy tym cały kamień filozoficzny i ginąc. Potem Edward używając swojego ciała przywraca do życia Alphonse'a. W filmie kinowym, Al jako nastolatek okazuje się świetnym alchemikiem, który dzięki swojej przeszłości zyskał również możliwość rozdzielania swojej duszy.

Manga i Anime 2009Edytuj

UmiejętnościEdytuj

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pod koniec anime z 2009 roku, jest bardzo opiekuńczy w stosunku do May. Można twierdzić, że pomiędzy nimi iskrzy (został prawdopodobnie jej mężem).
  • W pierwszej serii odziedziczył wygląd po matce.
  • W pierwszej serii jest bardzo niedojrzały, w drugiej i w mandze dojrzałością często przewyższa brata widać to choćby po reakcji pierwszego spotkania z ojcem po latach.
  • Podczas bycia w zbroi marzył o zjedzeniu szarlotki Winry.
  • W filmie kończącym pierwszą część jest bardzo podobny do Eda.
  • W obu seriach odzyskuje na końcu ciało, podczas gdy Ed w obu zakończeniach nie ma lewej nogi.
  • Al jest jedną z osób, która zauważa, że Ed i Winry coś do siebie czują, a druga jest Riza Hawkeye.
  • W mandze i anime 2009, Alphonse jako syn Hohenheima jest związany z Ojcem przez więzy krwi razem z innymi homunkulusami. (Chociaż King Bradley może być niewielkim wyjątkiem, bo on jest człowiekiem, który został przemieniony w homunkulusa, ale mimo tego wciąż jest z Alem spokrewniony przez krew. razem z innymi Homunkulusami.) Dodatkowo, Arakawa potwierdziła, że w mandze Al (Wraz z Edem) technicznie rzecz biorąc jest wujkiem siedmiu homunkulusów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki